Els 4 Recorreguts

Les últimes edicions ja vàrem donar la possibilitat, a tots els participants, de triar entre quatre recorreguts, diferents en distància i en exigència física (altimetria).

Aquesta edició mantenim aquesta proposta, que comporta que la Marxa s'endinsa a gran part del nostre territori i, al mateix temps, tothom pot triar la ruta que més s'ajusta el seu nivell i condicions físiques.

Els 3 primers kilòmetres són coincidents en els quatre recorreguts: Iniciarem la Marxa di­rigint-nos al Camí del Molí i un cop passat l'estret del Molí pujarem per la Grallera, travessarem la pista Maials fins arribar a les Teuleries.
Allí trobarem el primer avituallament i, a partir d'aquest punt, les rutes aniran agafant tornades per diferents paratges del terme:

La Punteta Roja (7km i 150m desnivell): tornarem donant la volta a la Punteta Roja i, després de resseguir un senderet, entrarem pel poble passant pel costat de la creu antiga del calvari.

La Vall la dona (16,50km i 350m desnivell): Un cop haurem recorregut els tres primers quilometres fins l'avituallament 1, ens endinsarem per camps florits fins arribar al Mas de Cavero.
Després seguirem uns senderets molt entretinguts fins arribar al Mas de l'Hereu (avituallament 2). Pujarem a la Plana Casaca (avituallament 3), i baixarem per la Vall la Dona, passant pel costat dels 2 pantanos. Tornarem tot resseguit la partida de Les Teuleries, tot vorejant la Punteta Roja i passant pel costat de la creu antiga del calvari.

L'Engivós (19,50km i 500m desnivell): Quan haurem passejat pel Camí del Molí, pujat per la Grallera, resseguits els camps florits fins arribar a la plana Cassaca, seguirem el camí que ens dura al peu de Montmaneu, aquells participants que ho desitgen podran fer l'ascens del pic.
La tornada es farà resseguint el camí de l'Engivós, que ens mostrarà en primer terme unes vistes úniques de la Vall del Cinca i del Riu Segre i el contrast de vegetació i floració entre els secans i les hortes. Si el dia ens acompanya, al fons podrem anar divisant el Monestir d’Escarp, Massalcoreig, Montllobé, Seròs, Torrent, Sant Salvador, Fraga, Sant Simó,...

La Cresta (24,10km i 650 desnivell): Mantenim el nostre "recorregut estrella" per aquesta edició.
Resseguits el Camí del Molí, la Grallera i la plana Cassaca, seguirem el camí que ens dura al peu de Montmaneu, aquells participants que ho desitgen podran fer l'ascens del pic.
Deixarem els participants de la ruta vermella a dalt de l’Engivós, passarem per davant dels Corrals i continuarem per un camí ample que ens encamina a La Cresta.
És tracta de 2 kms de sendera amb unes vistes espectaculars del tram final del Riu Segre, que cedeix les seves aigües al Riu Ebre. Tram de gran bellesa paisatgística (a l'esquerra Mequinensa i a la dreta Torrent, Fraga i Massalcoreig), que segur que deixarà a més d'un bocabadat.
No us perdeu, a la tornada, el tram final de l'Aiguabarreig amb l'ermita de Sant Jaume, acabada de rehabilitar, en primer terme.

Ja sabeu que tots els participants podreu fer qualsevol de les rutes al ritme que considereu oportú: corrent, trotant, caminant,...