Les 4 Rutes

Les últimes edicions ja vàrem donar la possibilitat, a tots els participants, de triar entre quatre rutes, diferents en distància i en exigència física (altimetria).

Aquesta edició mantenim aquesta proposta, que comporta que la Marxa s'endinsa a gran part del nostre territori i, al mateix temps, tothom pot triar la ruta que més s'ajusta el seu nivell i condicions físiques.

Les Quatre Rutes de la 9a Marxa Senderista del Baix Segre!!

Iniciarem la Marxa di­rigint-nos al costat de la Passera de Fusta, i seguirem els 3 primers quilometres del Camí Natural que bordeja l’Aiguaba­rreig Segre-Cinca.
A l'arribar al estret del Molí, les rutes aniran agafant tornades per diferents paratges del terme:

Les Cales (6,6 km): abans d'arribar al estret Molí, girarem per Les Cales, passant per les hortes, fins arribar a l'entrada del poble.

El Purroig (11,70 km): Un cop haurem recorregut tres quilometres del Camí Natural (avituallament 1), pujarem per dins del Barranc de La Grallera, fins al Mas del Fontant. Creuarem la Pista de Maials i pujarem fins al Pantano de Baix (avituallament 2). Després tornarem fent una passejada per la partida de Les Teuleries gaudint dels fruiters florits, tot vorejant la Punteta Roja.

L'Engivós (18,70 km):
Quan haurem passejat pel Camí Natural i un cop haguem arribat al Pantano de Baix per la Grallera, pujarem per la Vall la Dona fins arribar al peu de Montmaneu, aquells participants que ho desitgen podran fer l'ascens del pic.
La tornada es farà resseguint el camí de l'Engivós, que ens mostrarà en primer terme unes vistes úniques de la Vall del Cinca i del Riu Segre i el contrast de vegetació i floració entre els secans i les hortes. Si el dia ens acompanya, al fons podrem anar divisant el Monestir d’Escarp, Massalcoreig, Montllobé, Seròs, Torrent, Sant Salvador, Fraga, Sant Simó,...

La Cresta (23,40km): Aquesta és la nostra "aposta estrella" per aquesta edició.
Un cop haguem gaudit del Camí Natural i del Pantano de Baix, pujarem per la Vall la Dona fins arribar al peu de Montmaneu.
Deixarem els participants de la ruta vermella a dalt de l’Engivós, passarem per davant dels Corrals i continuarem per un camí ample que ens encamina a La Cresta. És tracta de 2 kms de sendera amb unes vistes espectaculars del tram final del Riu Segre, que cedeix les seves aigües al Riu Ebre. Tram de gran bellesa paisatgística (a l'esquerra Mequinensa i a la dreta Torrent, Fraga i Massalcoreig), que segur que deixarà a més d'un bocabadat.
No us perdeu, a la tornada, el tram final de l'Aiguabarreig amb l'ermita de Sant Jaume, acabada de rehabilitar, en primer terme.

Ja sabeu que tots els participants podreu fer qualsevol de les rutes al ritme que considereu oportú: corrent, trotant, caminant,...